Ako učiteľ si možno kladiete otázku, ako vlastne žiakov hodnotiť v písaní všetkými desiatimi. Učitelia zväčša žiakov hodnotia podľa presnosti písania, počtu chýb a výsledných percent. Táto negatívna motivácia ale u školákov často vyvoláva stres a to vedie k tomu, že žiaci nemajú písanie všetkými desiatimi radi a v praxi ho potom nevyužívajú. A to predsa nechcete.
Čo teda v aplikácii hodnotiť? Poradíme vám! V Písanie Hravo sú najdôležitejšie výsledky. To znamená, akú úroveň žiak pri písaní všetkými desiatimi dosiahol. V ideálnom prípade by mal pokoriť jednu úroveň týždenne.
Najdôležitejšia je správna motivácia
Po úspešnom absolvovaní Písania Hravo dostanú žiaci certifikát o jeho absolvovaní. Ten môžu potom v budúcnosti priložiť k životopisu. Aj taká zdanlivá maličkosť totiž môže byť rozhodujúcim bodom pri hľadaní novej práce.
Aby ste žiakov motivovali, môžete im určiť konkrétny dátum, do ktorého budú musieť certifikát získať. To ich bude motivovať k pravidelnému trénovaniu a zlepšovaniu sa.
Čo môžete hodnotiť
Pri hodnotení môžete brať do úvahy aj výsledky v Mori príležitostí alebo počty hviezdičiek. Nezabudnite sa so žiakmi dopredu dohodnúť na tom, čo budete v konečnom hodnotení posudzovať, aby vedeli, na čo sa majú pri písaní sústrediť.
Školákom zdôraznite tiež to, že nie je dôležité, koľko hier odohrajú, aby dosiahli výsledok. Niekto môže úroveň zdolať na prvýkrát, niekomu to bude trvať dlhšie. Je ale podstatné, že žiaci vytúžený výsledok dosiahli.
Pátrajte po tom, prečo sa žiakom nedarí
V prípade, že sa niekomu nedarí docieliť požadovanú úroveň, snažte sa prísť na to, čo jeho neúspech spôsobuje. Je totiž možné, že trénovaniu nevenuje toľko času ako ostatní spolužiaci. V takom prípade je dobré skontrolovať metriky ako počty odohraných hier v danom mesiaci alebo celkovú dobu tréningu, ktorú písaniu venoval.
Desať minút denne s Písanie Hravo stačí
Je na mieste školákom zdôrazniť, že trénovanie im rozhodne nezaberie toľko času ako bežná vyučovacia hodina, ktorá obvykle trvá 45 minút. Možno práve preto ich potom trénovanie bude baviť viac. Písanie všetkými desiatimi navyše môžu trénovať kedykoľvek počas dňa. Závisí to iba od nich. Nie sú viazaní na konkrétny čas, ktorý im škola určí.
Ideálne je hrať 10 až 30 minút denne, a to v závislosti od časových možností žiakov. Učiť sa písať všetkými desiatimi dlhšie nemá zmysel, pretože svalová pamäť potrebuje určitý čas na to, aby vstrebala nové pohyby a zapamätala si ich.
V čom nemá zmysel žiakov hodnotiť?
Ako sme už písali vyššie, najdôležitejšie sú výsledky. Vôbec teda nezáleží na tom, koľko preklepov pri písaní žiaci urobili. Písanie Hravo vzniklo preto, aby strojopis žiakov bavil a nebol pre nich iba obyčajnou povinnosťou. Školáci môžu trénovať tak dlho, kým danú úroveň úspešne nepokoria. Nemá preto zmysel im preklepy počítať a známkovať ich, a to preto, že by sa im písanie všetkými desiatimi sprotivilo a mohli by prestať trénovať úplne.